Plan pracy gr V

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
DLA GRUPY DZIECI 5-6 LETNICH
NA MIESIĄC LISTOPAD

E. Gil
A. Dębska

Temat kompleksowy: „Kocham moją ojczyznę”

Cele: tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, rozwijanie słuchu fonematycznego, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach, rozwijanie umiejętności społeczno-emocjonalnych, , dostrzeganie różnic w wyglądzie miasta i wsi, kształtowanie postawy patriotycznej, wdrażanie do przyjmowania właściwej postawy podczas słuchania i śpiewania hymnu, utrwalenie wiadomości o symbolach narodowych, poznanie mapy Polski, wzbogacanie słownika dziecka, rozwijanie koordynacji ruchów, wytrwałości, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, zapoznanie z utworem.

Temat kompleksowy: „Domowe zwierzęta”

Cele: rozwijanie słuchu fonematycznego, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach, rozwijanie zainteresowań plastycznych, wyrabianie zwinności i orientacji przestrzennej, doskonalenie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności porównywania zbiorów, wzbogacanie wiedzy dzieci na temat psów, umuzykalnianie dzieci, doskonalenie umiejętności dzielenia nazw zwierząt na sylaby, usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Temat kompleksowy: Skąd się biorą produkty ekologiczne?

Cele: odczuwanie satysfakcji z realizacji przydzielonego zadania, poznanie niskoprzetworzonych produktów ekologicznych i zachęcenie do ich rozpoznawania i spożywania, poznanie piramidy zdrowego odżywiania , wdrażanie do zdrowego stylu życia ,wyrabianie właściwych nawyków w zakresie higieny, liczenie się z możliwością przegranej, wydłużanie koncentracji uwagi, wzbogacenie słownictwa o nazwy owoców i warzyw, rozwijanie pamięci wzrokowej, rozwijanie małej motoryki, rozumienie pojęć związanych z wielkością przedmiotów, uświadomienie zalet spożywania zdrowych napojów, utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych, rozwijanie zmysłu dotyku.

Temat kompleksowy: „Misie i niedźwiedzie”

Cele :rozwijanie funkcji językowych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy, ćwiczenie umiejętności podporządkowania ruchu rytmowi muzyki, doskonalenie umiejętności dostrzegania regularności, rozwijanie zmysłu dotyku, wdrażanie do uważnego słuchania, rozwijanie inwencji twórczej, czerpanie radości ze wspólnej zabawy, wdrażanie do uważnego słuchania, doskonalenie umiejętności liczenia, wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas udzielania odpowiedzi na pytania nauczyciela, wzmacnianie mięśni kończyn, grzbietu.

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
DLA GRUPY DZIECI 5-6 LETNICH
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 

E.Gil
A. Dębska

Temat kompleksowy: Złota jesień wokół nas
Cele: rozwijanie słuchu fonematycznego, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach, czerpanie radości ze wspólnej zabawy, rozwijanie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności liczenia, ćwiczenie umiejętności społecznych, reagowanie na sygnały umowne, zapoznanie z wyglądem  cyfry 2, rozwijanie myślenia, rozwijanie sprawności manualnej, utrwalenie nazw owoców, warzyw i owoców drzew, rozwijanie inwencji twórczej, zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych, zwrócenie uwagi na piękno jesiennego krajobrazu, wyrabianie poczucia rytmu. 

Temat kompleksowy: Co w sadzie dojrzewa?
Cele: utrwalenie nazw owoców, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wyrabianie zręczności i zwinności, ćwiczenie wrażliwości muzycznej, zachęcanie do współdziałania w parach, uświadomienie konieczności spożywania owoców, utrwalenie wiadomości o ogrodzie i sadzie, nauka rozpoznawania monet i banknotów o niskich nominałach, doskonalenie sprawności manualnej, zachęcanie do pomocy rodzicom przy przygotowywaniu przetworów na zimę. 

Temat kompleksowy: Świat wynalazków
Cele: doskonalenie swobodnego poruszania się na czworakach ze zmianami kierunku, wyrabianie umiejętności wyrażania swoich emocji, doskonalenie podskoku jednonóż, pozytywne interakcje pomiędzy uczestnikami, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wielkości, zapoznanie z wyglądem cyfry 3, rozwijanie zainteresowań plastycznych, rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy przez telefon, wzbogacenie wiedzy na temat Internetu, zapoznanie z urządzeniami ułatwiającymi ludziom życie. 

Temat kompleksowy: Szaro, buro i ponuro
Cele: wydłużanie fazy wydechowej, rozwijanie zainteresowań plastycznych, wdrażanie do porządkowania sali po skończonej zabawie, doskonalenie podskoku jednonóż, utrwalenie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów, rozwijanie umiejętności dostosowania się do zasad i umiejętności czekania na swoją kolej, wyrabianie precyzyjnych ruchów, doskonalenie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, utrwalenie nazw jesiennej garderoby

Temat kompleksowy: Przedstawienie czas zacząć
Cele: umuzykalnianie dzieci, wyrabianie umiejętności sprawnego i estetycznego poruszania się, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie wyobraźni, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie, zapoznanie z wyglądem cyfry 4, rozwijanie myślenia, zwrócenie uwagi na znaczenie przyjaźni w życiu człowieka, zapoznanie z pracą aktora, rozwijanie poczucia rytmu, ćwiczenie pamięci muzycznej.

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
DLA GRUPY DZIECI 5-6 LETNICH
NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2024

E. Gil
A. Dębska

Temat kompleksowy: „Rok przedszkolny się zaczyna”
Cele: tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, ćwiczenie szybkiej reakcji na bodźce słuchowe, zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych, rozwijanie umiejętności słuchania innych, zwrócenie uwagi na dzieci nieśmiałe, zachęcanie ich do zabawy, utrwalenie zasad zachowania się w przedszkolu, doskonalenie stania jednonóż, rozwijanie zainteresowań muzycznych, wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad, umuzykalnianie dzieci, zachęcanie do współpracy w małych grupach, wdrażanie do dzielenia się zabawką atrakcyjną, integracja grupy,

Temat kompleksowy: „Umiem dbać o swoje bezpieczeństwo”
Cele: ćwiczenie umiejętności przechodzenia na drugą stronę jezdni, doskonalenie stania jednonóż, ćwiczenie szybkiej reakcji na sygnał, rozwijanie spostrzegawczości, doskonalenie orientacji i spostrzegawczości w biegu, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych, wdrażanie do uważnego słuchania, przełamywanie nieśmiałości przed wystąpieniem przed grupą, doskonalenie orientacji i spostrzegawczości w biegu, rozwijanie inwencji twórczej, rozwijanie funkcji językowych, utrwalenie słów i melodii piosenki

Temat kompleksowy: „Nasze emocje”
Cele: dzielenie się zabawką atrakcyjną, przełamywanie nieśmiałości przed wystąpieniem przed grupą, wdrażanie do zgodnej zabawy, utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych, rozwijanie umiejętności porządkowania obiektów, zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych, rozwijanie umiejętności odczytywania nastrojów innych osób, zapoznanie z wyglądem cyfry 1, wdrażanie do porządkowania sali po skończonej zabawie, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie funkcji językowych

Temat kompleksowy: „Jesień w ogrodzie”
Cele:. utrwalenie nazw warzyw, wzbogacanie wiedzy dzieci na temat wartości odżywczych dyni, utrwalanie słów i melodii piosenki, ćwiczenia wzmacniające mięśnie stóp, doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej, rozwijanie umiejętności społecznych, rozwijanie poczucia rytmu, wyrabianie wrażliwości dotykowej, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach, wdrażanie do wypowiadania się na określony temat, utrwalenie nazw warzyw rosnących w ogrodzie, doskonalenie percepcji słuchowej, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęcia

Skip to content