PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PROWADZONEJ
W ODDZIALE III DZIECI 3-4 LETNICH NA MIESIĄC LISTOPAD 2024/2025
Opracowanie: Joanna Szarota-Zając
Temat: Co robimy w chłodne dni.
Cele główne: Określanie stanu pogody i wybieranie, właściwego do pogody, ubioru, kształcenie umiejętności samodzielnego rozbierania i ubierania się. Wdrażanie do rozumienia rytmicznej organizacji czasu poprzez powtarzalność dnia i nocy. Dostrzeganie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni. Doskonalenie sprawności manualnych poprzez formowanie różnych kształtów, rozwijanie inicjatywy i pomysłowości.
Temat: Jestem małym patriotą.
Cele główne: Kształcenie postawy szacunku wobec symboli narodowych i poczucia przynależności narodowej. Rozwijanie postaw patriotycznych, uczenie odpowiedniego zachowania podczas słuchania i śpiewania hymnu państwowego. Poznanie hymnu, flagi i godła Polski – symbolu narodowego. Kształtowanie tożsamości narodowej – mówimy po Polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska.
Temat: „Dbamy o higienę” – udział w ogólnopolskim programie edukacji zdrowotnej „Klub Mleczaka”.
Cele główne: Nauka dbałości o higienę: jamy ustnej, mycia rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów, wycierania rąk, prawidłowe korzystanie z toalety, przyzwyczajanie do oszczędzania wody. Kształtowanie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie. Kształtowanie nawyków higienicznych i przekonania o ich wpływie na zdrowie.
Temat: Ulubione bajki.
Cele główne: Umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnych podczas ,,Dnia Pluszowego Misia”. Aktywne włączenie dzieci do przygotowania i uatrakcyjnienia wspólnego świętowania. Nabywanie umiejętności zabawy w zespole. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania. Zachęcanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami. Wzbogacenie słownika dzieci poprzez wykorzystanie literatury dziecięcej.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PROWADZONEJ W ODDZIALE III DZIECI 3,4-LETNICH
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2024/2025
Opracowanie: Weronika Duraczyńska, Joanna Szarota- Zając
Temat: Dary ogrodu
Cele główne: Kształtowanie współpracy, integracji oraz komunikacji w grupie. Poszerzanie wiedzy o przyrodzie, zdrowym odżywianiu oraz otaczającym świecie. Pokonywanie nieśmiałości i budowanie pewności siebie w wypowiedziach i działaniach. Angażowanie dzieci w działania plastyczne i techniczne. Promowanie zdrowego odżywiania oraz uświadamianie wartości odżywczych warzyw.
Temat: Drzewa jesienią
Cele główne: Poznanie charakterystycznych cech drzew jesienią. Rozpoznawanie różnych gatunków drzew oraz ich owoców. Doskonalenie koordynacji ruchowej poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia grafomotoryczne oraz prace plastyczne związane z jesienią. Wzmacnianie w dzieciach poczucia odpowiedzialności za przyrodę oraz rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody w najbliższym otoczeniu. Zachęcanie do współpracy w grupie.
Temat: Grzyby- dary lasu
Cele główne: Wzbogacanie słownictwa, koncentracji i słuchania. Doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi. Porównywanie obrazków, wskazywanie różnic. Określanie ilości, wielkości i wysokości obiektów. Zapoznanie z grzybami niejadalnymi. Rozwijanie wyobraźni przestrzennej. Kształtowanie logicznego myślenia.
Temat: Zwierzęta w lesie
Cele główne: Tworzenie zdrobnień do podanych słów. Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody. Doskonalenie umiejętności wyrazistego mówienia. Rozwijanie pamięci odtwórczej. Nabywanie umiejętności porządkowania zbiorów według liczby elementów. Poznanie różnych gatunków orzechów. Przeliczanie liczebnikami porządkowymi. Utrwalenie nazw zwierząt leśnych. Nabywanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki i starannego wykonania pracy.
Temat: Jesienna pogoda
Cele główne: Zachęcanie do obserwowania zjawisk pogodowych. Rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi na temat obserwowanych zjawisk atmosferycznych. Tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: wielkości, wysokości, koloru; utrwalanie pojęć: para, prawy, lewy, w sytuacji użytkowej. Zwrócenie uwagi na różne kształty i wielkość chmur oraz emocje. Doskonalenie wypowiadania się dłuższymi zdaniami. Rozwijanie wrażliwości kolorystycznej poprzez zabawę z kolorem i tworzenie barw pochodnych.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PROWADZONEJ
W ODDZIALE III DZIECI 3,4-LETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2024/2025
Opracowanie: Joanna Szarota-Zając, Weronika Duraczyńska
Temat: Witajcie w Przedszkolu!
Cele główne: Integrowanie się z grupą rówieśniczą. Poznanie topografii przedszkola. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – rozwijanie przyjaznych relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji. Ustalenie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu.
Temat: Nasze przedszkole.
Cele główne: Kształtowanie poczucia własnej wartości oraz szacunku do rówieśników. Odczuwanie radości z wspólnych zabaw z rówieśnikami, wdrażanie do współdziałania w zabawie. Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała. Kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy.
Temat: Bezpieczna droga do Przedszkola.
Cele główne: Zaznajamianie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego. Rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji. Zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej. Przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa. Rozwijanie słuchu fonematycznego.
Temat: Dary sadu.
Cele główne: Poznanie nazw owoców rodzimych, ich wyglądu i smaku na podstawie obserwacji, degustacji. Zachęcanie dzieci do jedzenia owoców jako źródła witamin. Wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy.