Plan pracy gr II

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 3-4 letnich

na miesiąc grudzień 2024r

                                                                                                                                                                                          Opracowały: M. Partyka, K. Malinowska

Tematy:

  1. Dbamy o zdrowie.
  2. Co przynosi zima.
  3. Święta tuż, tuż.

 

Cele główne:

Temat tygodnia: Dbamy o zdrowie

Kształtowanie przekonania o konieczności aktywności fizycznej oraz spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia; Rozwijanie sprawności manualnej, poczucia równowagi, sprawności ruchowej ogólnej, orientacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej.

Temat tygodnia: Co przynosi zima

Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy; Rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej, orientacji przestrzennej; wdrażanie do reagowania na hasło podczas zabaw ruchowych.

Temat tygodnia: Święta, tuż tuż

Zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia, wprowadzenie w świąteczny nastrój;  Rozwijanie umiejętności wokalnych, poznanie kolęd i piosenek o tematyce świątecznej; rozwijanie wrażliwości muzycznej; Wzmacnianie więzi  z rodziną, wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny;  ; Rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce, sprawności ruchowej, sprawności manualnej, dbanie o prawidłową postawę ciała.

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 3-4 letnich
na miesiąc listopad 2024 r.

Opracowały: K.Malinowska
M.Partyka

Tematy:
1. Dzień i noc.
2. Jesienna szaruga.
3. Opiekujemy się zwierzętami.
4. Kolorowy tydzień – w ramach realizacji Programu “Gimnastyka na śniadanie oraz zdrowe odżywianie”

Cele główne:
Temat tygodnia: Jesienna szaruga
– Poznanie i określenie cech jesiennej pogody;
– Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią /zachmurzenie, deszcz, wiatr, śnieg/;
– Nabywanie umiejętności kolorowania płaszczyzny i utrwalanie znajomości podstawowych kolorów.

Temat tygodnia: Dzień i noc
– Poznanie rytmicznego następstwa dnia i nocy; rozwijanie sprawności ruchowych i manualnych;
– Poszerzanie wiedzy o świecie: poznanie zwierząt aktywnych w nocy i w dzień;
– Kształcenie koncentracji uwagi i logicznego myślenia.

Temat tygodnia: Opiekujemy się zwierzętami
– Poznanie zwierząt domowych, ich charakterystycznych cech wyglądu; kształtowanie empatii w stosunku do zwierząt;
– Nauka piosenek z repertuaru 34-latka; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Temat tygodnia: Kolorowy tydzień – w ramach realizacji Programu “Gimnastyka na śniadanie oraz zdrowe odżywianie”
– Wyposażenie dziecka w podstawowe wiadomości dotyczące zdrowia, zapoznanie z tym, co sprzyja i co zagraża zdrowiu;
– Zachęcanie do dbałość o zdrowie poprzez wyrabianie nawyków higienicznych i dbałość o czystość;
– Rozbudzenie zamiłowania do ruchu i sportu poprzez rozwijanie aktywności ruchowej.

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 3-4 letnich
na miesiąc październik 2024r.

Opracowały: M.Partyka
K.Malinowska

Tematy:
1. Jesień w ogrodzie
2. Kolory wokół nas
3. Co zwierzęta i ptaki robią jesienią?
4. Wiem, że zdrowo jem
5. Jak przekazujemy informacje?

Cele główne:
Temat tygodnia: Jesień w ogrodzie
– Poznawanie i utrwalanie nazw warzyw jakie występują w ogrodzie jesienią, określanie wielkości, kształtu i koloru, rozpoznawanie warzyw po wyglądzie.
– Kształcenie koncentracji uwagi i logicznego myślenia.
– Zachęcanie do dbałości o zdrowie poprzez spożywanie warzyw pod różną postacią.

Temat tygodnia: Kolory wokół nas
– Poznawanie i utrwalenie znajomości kolorów, segregowanie przedmiotów według koloru, kształtu, budowy, porównywanie ilości;
– Kształcenie uwagi i słuchania ze zrozumieniem, poszerzenie zasobu słownictwa.

Temat tygodnia: Co zwierzęta i ptaki robią jesienią?
– Poznanie zwierząt leśnych i ptaków odlatujących na zimę, ich zwyczajów, sposobów przygotowania się do zimy; poznanie zasad właściwego zachowania się w lesie;
– Rozwijanie sprawności fizycznej – zręczność; wyrabianie szybkiej reakcji na przerwę w muzyce, zmiany dynamiczne;
– Kształtowanie orientacji przestrzennej- posługiwanie się pojęciami nad, pod, na, wysoko, nisko.

Temat tygodnia: Wiem, że zdrowo jem.
– Kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia;
– Rozwijanie sprawności manualnej, poczucia równowagi, sprawności ruchowej ogólnej, orientacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej.

Temat tygodnia: Jak przekazujemy informacje?
– Poznanie współczesnych środków przekazu informacji; poznanie funkcji instytucji służącej do przekazywania informacji: poczta;
– Nauka piosenek z repertuaru 3-4 latka; wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie dzieci 3-4 letnich 

na miesiąc wrzesień 2024 r.

K. Malinowska, M. Partyka

 

Temat kompleksowy: Jestem przedszkolakiem 

Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, rozwijanie przyjaznych relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji. Poznanie zwyczajów panujących w przedszkolu. Ustalenie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dorosłych i wypowiedzi rówieśników. 

Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola 

Rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji. Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego. Zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej. Przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych. 

Temat kompleksowy: Jesień w parku, jesień w lesie 

Zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park, las. Rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki. Wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej. Budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek. Zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi. 

Temat kompleksowy: Jesień w sadzie 

Zapoznanie z wyglądem owoców rosnących w sadzie. Zachęcanie dzieci do jedzenia owoców jako źródła witamin. Wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy. Rozwijanie kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, matematycznych oraz w zakresie nauk przyrodniczych. Rozwijanie kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się. 

Skip to content